Spiga

Cronica meciului Romania-Franta 2-2


Ai nabii ei de francezi, buni mai sunt. Asta e adevarul. Daca privim in ansamblu intreg meciul putem spune ca am avut noroc si ca am avut acel 2-0 in minutul 17. In rest ne-au dominat. Nu ne permiteam sa iesim la joc deoarece automat ne prindeau descoperiti. In fata unei astfel de echipe ca a Frantei trebuie sa te aperi cu 9 jucatori, cateodata chiar toti 10. Pe de alta parte putem sa spunem ca da domne' am meritat acel 2-0 pentru ca am fost mai curajosi in primele 20 minute. Daca eram macar pe jumatate la fel de curajosi si in repriza a 2-a cu siguranta mai inscriam. Franta nu a aratat ca o echipa de nebatut. Este evidenta forta lor ofensiva, dar in aparare au probleme serioase.

Oare de ce a trebuit sa marcam asa repede ? Cu Olanda acum 1 an parca, am inscris prin minutul 70. Olandezii atunci nu au mai putut sa riposteze. Acum au venit golurile prea devreme. Francezii au sarit imediat pe noi. Eu mi-am si zis atunci ca meciul brusc a devenit mult mai greu. Banuiam ca francezii o sa se napusteasca peste noi. Pentru o clipa pana la golul lor de 2-1 mi-a tresarit prin minte acel meci Romania- Germania 5-1. Circumstantele pareau aceleasi: Franta trebuia sa atace, iar noi puteam fi letali pe contraatact. Nu a fost sa fie asa. Dupa golul lor am avut intradevar o faza de fotbal adevarat. Chivu, Muresan si Mutu parca au combinat pefect, dar reluarea cu capul a lui Mutu din 4 metrii a trecut peste bara. 3-1 la pauza sau un 2-0 (daca nu primeam golul) era aur curat. Desi in repriza a 2-a francezii nu au inceput chiar in forta cum ma asteptam, ei au inaintat incet dar sigur spre poarta lui Lobont. Cand era mingea la Ribbery mie unul imi era frica. Cateva parade ale lui Lobby si scorul ramanea intact. Dar acum pe bune: doar un nebun putea sa creada ca tabela va arata 2-1 si la final daca se juca in acel ritm. Nopi numai reuseam sa punem in pericol poarta francezilor. Intr-unul dintre atacurile prelungite ale Frantei a venit si sutul imparabil al lui Gourcuff de la peste 30 metrii si pisica Lobont in ciuda faptului ca a aparat foarte bine intreg meciul nu a mai putut sa respinga si acest sut. Romania 2, Franta 2. Ce sa mai zic ca pe final Ribery a avut un sut la 1 metru de bara portii noastre. Era pacat totusi sa pierdem. La fel ca si dupa meciul Univ. Craiova la Arges nu stiu cum sa ma simt: bucuros pentru un egal acasa cu Franta sau furios pentru ca i-am avut in mana la 2-0.

Iata cateva declaratii dupa meci ale celor implicati:
Chivu: "Ne-a fost puţin frică în repriza a doua"
Lobonţ: "Ţinînd cont de ce s-a întîmplat pe teren, ne încearcă un sentiment de amărăciune. I-am avut in mină pe francezi, dar s-a dovedit o dată în plus că 2-0 e cel mai periculos scor. Păstrăm şanse la calificare, mai ales după egalul Austriei în Feroe şi înfrîngerea Lituaniei în Serbia. Cred că seria noastră e cea mai dificilă"
Ribery: "Am avut un debut de meci foarte greu..dar sîntem mulţumiţi pentru că am obţinut acest rezultat"
Mutu: "S-a văzut că Franţa e mult mai bună decît noi"

Iata cele 4 goluri marcate in meciul Romania-Franta:





Clasamentul Grupei a 7-a

  1. Serbia - 6pct (6-2)

  2. Lituania - 6pct (5-3)

  3. Austria - 4pct (4-4)

  4. Franta - 4pct (5-6)

  5. Romania - 4pct (3-5)

  6. Feroe - 1pct (1-4)


Toate echipele au disputat cate 3 meciuri.

0 comentarii: