Spiga

104 ani !!!

Probabil nu as fi scris despre acest lucru daca nu imi atragea atentia Ilona, o fosta colega de liceu si o buna prietena. Se pare ca strabunica ei este cel mai varstnic om din judetul Dolj. Are numai putin de 104 ani ! Ieri chiar Gazeta de Sud a fost in satul Zvorsca pentru a face un reportaj. Iata cateva fragmente din articolul aparut pe GDS si apoi un clip cu Ilona si Maria Grigore, cea mai varstnica femeie din Dolj.

„Să mor nu-mi pare rău“, îşi vede bătrâna de povestea ei. Că am trăit. Ete-aşa am dus-o“ şi arată din nou cum a fost ţinută în palmă. De părinţi, de soţ, apoi de copii. Că şi-acum o duce bine. „Nu mă pierdeau din ochi părinţii. Că dacă am fost singură! Şi cu bărbatu’ la fel. Nu mă punea la treabă. El se ducea la câmp, la muncă, eu rămâneam la cazan, să fac ţuică. Am trăit bine cu bărbatul. Îmi lua garniţa de la drum şi o aducea el acasă. Ete-aşa mă ţinea tac-to mare, ca-n palmă... „Din nou întinde mâna. Nepoţii râd. „Are povestea ei. Şi aia cu ţuica, de o spune la toată lumea. Da’ asta mai ţine minte“, spune zâmbind nora, aranjând un platou cu aperitiv. „Bine-am trăit, maică! Salam mănânc şi măsline. Oaaa, e moartea mea!“, zâmbeşte fericită, ca un copil răsfăţat. „Ciorbă eu n-am mâncat, da’ îmi plăcea fript. Ostropior. Mămăligă iar n-am mâncat, doar pâine. Şi ficatele mie mi-l opresc“. Ciucurică o alinta Lisandru, bărbatul Mariei, care s-a stins cu mulţi ani în urmă.


0 comentarii: